Panaszkezelési szabályzat
Jótállás, panaszkezelési feltételek és panaszkezelési szabályzat
a) Az alábbi rendelkezések nem vonatkoznak azon vásárlókra, akik az árut kereskedelmi célból, nem pedig személyes felhasználásra vásárolják. Ebben az esetben tehát a hibás áruért való felelősségvállalásról a Kereskedelmi törvény (§422) paragrafusa rendelkezik. Az eladó fél a felmerülő panaszokat a fogyasztó részéről a Szlovák Köztársaság Polgári törvénykönyvének jogszabályaival összhangban kezeli, különös tekintettel a 250/2007-es cikkelyre vonatkozóan.
b) Minden vásárolt termékre a polgárjogi rendelkezések és a Szlovák Köztársaság jogszabályainak alapján 24 hónapnyi jótállási időszak érvényes, hacsak a SZK jogszabályai nem állapítanak meg az adott termék esetében rövidebb időszakot. A jótállási időszak a termék átvételének napján lép érvénybe.
c) A jótállási időszak időtartamának hossza a Szlovák Köztársaság jogszabályaiból következik. A jótállási időszak nem veszti érvényét az adott termék csomagolásán feltüntetett szavatossági idő lejártával sem.
d) A jótállás nem vonatkozik a termék alábbi módokon történő sérülései esetén: elhasználódás, a vásárló vagy harmadik személy általi felhasználása során, szakszerűtlen és felelőtlen használat során, túlterhelés, mechanikai sérülések, nem a funkciónak, illetve a használati útmutatónak nem megfelelő felhasználás esetén, nem megfelelő karbantartás vagy tárolás esetén, természeti katasztrófák esetén.
e) A vásárló számára a jótállás érvényét veszti abban az esetben, ha terméken hozzá nem értő beavatkozás nyomai fedezhetőek fel.
f) A vásárló fél a panaszát az alábbi címen nyújthatja be:
Naureus, s.r.o
I.Houdeka 47
Ružomberok
034 01
Az áru postázása előtt, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot info@naureus.hu e-mail címen, üzenetében tüntesse fel:
A számlán szereplő tétel nevét
A számla sorszámát
A panasz benyújtásának okát
g) A panasz benyújtása során a vásárló fél az áruhoz csatolja a vásárlásról szóló dokumentum eredeti változatát és a felmerült hibák leírását.
h) Az eladó fél kézbesíti a panasztétel benyújtásáról és kezeléséről szóló jóváhagyást a fogyasztó számára, kivételt képez ez alól, ha a fogyasztó felmutatja a panasztételről benyújtott dokumentumot. A panasztétel elbírálása csakis az áru felmutatásával lehetséges.
i) Abban az esetben, ha a felmerülő hibák eltávolíthatóak, a vásárló jogosult a termék az eladó fél általi térítésmentes, megfelelő javítására. Az eladó fél köteles a hibát késedelem nélkül javítani. A vásárló kérvényezheti a felmerült hiba javítása helyett az egész termék vagy a meghibásodott rész kicserélését abban az esetben, ha az eladó fél számára ez nem jár többletkiadással, tekintetbe véve a termék árát és a hiba súlyosságának arányát. Az eladó fél minden esetben a meghibásodott rész javítása helyett felajánlhatja a teljes termék hibátlanra való kicserélését, ha a vásárló fél egyetért ezzel. Ha olyan meghibásodás esete áll fent, amelynek helyreállítása semmilyen módon nem lehetséges, és amelynek következményeképp a termék használhatatlan, a vásárló fél kérvényezheti a termék kicserélését, vagy jogában áll elállni a szerződéstől. Ugyanezen szabályok vonatkozna a vásárló félre abban az esetben is, ha a termék meghibásodása ugyan javítható, de az rendszeresen jelentkező, emiatt pedig használata korlátozott. Ha a terméken pótolhatatlan hiányosságok fedezhetőek fel, a vásárló fél jogosult kedvezményes áron megvásárolni azt.
j) Az eladó fél a fogyasztóvédelmi törvényeknek és jogszabályoknak megfelelően a panasztétel benyújtását követően 30 napon belül köteles visszaigazolást nyújtani a panasz kezeléséről. A vásárló fél mindezt tudomásul veszi, és egyetért a panasztétel kezelésével és érvényességével. A visszaigazolást a fogyasztóvédelmi törvényeknek és jogszabályoknak megfelelően kézbesítik. A panasztételi kezelésére irányuló intézkedések végeztével a vásárló fél köteles az eladó fél tájékoztatását követően 15 napon belül átvenni az adott terméket abban az esetben, ha az javításra, (új termék) cserére került, továbbá árkedvezményben részesült vagy a panasztételét elutasították.
k) Abban az esetben, ha panasztételt elfogadták (javításra szoruló termék esetében), a vásárló fél azonban költségtérítést kérvényez, az eladó fél a panasztétel jóváhagyását követő három napon belül visszatéríti az összeget a vásárló fél által megadott bankszámlára.