Vásárlási feltételek
-
- Általános rendelkezések
- Ezek az általános üzleti feltételek (a továbbiakban csak „ÁSZF“) a vásárlási szerződés felei közötti viszonyokat rendezik, amely esetében az egyik oldalon a I. Houdeka 1941/47, Ružomberok 034 01, IČO: 47 200 634 székhelyű Naureus, s.r.o. társaság, amely a zsolnai járási bíróság Kereskedelmi nyilvántartásában került bejegyzésre (Sro szakaszának 59378/L tétele) – a továbbiakban „Naureus s.r.o” vagy „Eladó fél”, a másik oldalon pedig a Vásárló áll.
- A Vásárló az az alany, aki az Eladó féllel vételi szerződést kötött, és az Eladó féltől árucikket vásárolt annak üzlethálózatában vagy a www.naureus.hu weboldalon található webáruházán keresztül, és akinek a hibákért való felelősség értelmében joga van érvényesíteni a követeléseit. (a továbbiakban csak "Vásárló")
- Abban az esetben, ha a Vásárló olyan természetes személy, aki ennek a szerződésnek a megkötésekor nem vállalkozói tevékenysége, foglalkoztatása vagy hivatása keretében cselekszik, fogyasztónak minősül (a továbbiakban csak „Fogyasztó“). Azokat a jogi viszonyokat, amelyeket ez az ÁSZF nem kifejezetten szabályoz, a Polgári Törvénykönyv vonatkozó hatályos jogszabályi rendelkezései (a továbbiakban csak „Polgári Törvénykönyv“), az azzal összefüggő előírások, de főképp az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelméről (a továbbiakban csak „Fogyasztóvédelmi törvény“) és az üzlethelyiségen kívül, illetve távollevő felek között kötött szerződésekre, valamint az interneten kötött szerződésekre vonatkozó hatályos jogszabályok szabályozzák (a továbbiakban csak „Törvény“).
- Vállalkozó alatt a cégjegyzékbe beírt személyt értjük, a személyt, aki működési engedély alapján vállalkozik, a személyt, aki külön szabályok szerint más, mint működési engedély alapján vállalkozik, valamint a személyt, aki mezőgazdasági termesztést folytat és külön szabályozás szerint nyilvántartásba vették. Az ÁSZF céljából vállalkozó alatt értjük azt is, aki vállalkozói tevékenysége keretein belül az előző mondattal összhangban cselekszik. Amennyiben a Vásárló a megrendelésben feltünteti a statisztikai számjelét, tudomásul veszi, hogy rá a vállalkozókra érvényes szabályok vonatkoznak az ÁSZF-ben feltüntetett szabályok közül. Az Eladó fél és a Vásárló – vállalkozó közötti jogi viszonyokra, amelyeket sem ezen ÁSZF, sem az Eladó fél és a Vásárló között kötött szerződés nem rendeznek egyértelműen, a Kereskedelmi Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, valamint az ezzel összefüggő előírások az irányadók. Amennyiben bármilyen eltérést talál az ÁSZF és az egyéni szerződés között, a szerződés szövege élvez elsőbbséget.
- További információkat az Eladó félről a www.naureus.hu weboldal „Rólunk“ szekciójában talál.
- A Vásárló a megrendelés elküldésével megerősíti, hogy megismerkedett ezen ÁSZF-kel, amelynek elválaszthatatlan részét képezi a Reklamációs szabályzat. Az ÁSZF másolatát csatolva küldjük a Vásárlónak a megrendelés megerősítését igazoló e-mailben a Vásárló által megadott e-mail címre.
-
- Biztonság és adatok védelme
1. A Vásárló a vásárlás során a következő adatokat tünteti fel: Keresztnév és vezetéknév / cégnév, állandó lakhely/székhely. Amennyiben a Vásárló nem fogyasztó, akkor a statisztikai számjelét, adószámát, közösségi adószámát, e-mail címét és telefonszámát is. Ezek az adatok nélkülözhetetlenek a Vásárló azonosításához és a további kommunikációjához az áru kézbesítésének céljából.
- A személyes adatok felhasználásának feltételeit és a konkrét személyes adatok specifikációit, amelyeknek felhasználásával a Vásárló ezúton egyetértését fejezi ki, a "Biztonság és a személyes adatok védelme" című dokumentum foglalja magába.
- A panasztételi eljárás keretében a Vásárlóknak a következő adatokat kell megadniuk: keresztnév, vezetéknév, cím, telefonszám, e-mail cím és aláírás (az aláírásra csak a személyes reklamáció esetén van szükség). Az összes így szerzett személyes adatot kizárólag a reklamáció elintézése céljából használjuk fel, a személyes adatok védelméről szóló hatályos jogszabályokkal összhangban. A Vásárlónak jogában áll hozzáférni a saját személyes adataihoz, jogában áll módosítani azokat, illetve jogában áll kérni azok tisztázását és kérni a helytelen állapot eltávolítását, valamint további törvényileg adott jogok gyakorlására van lehetősége ezekkel az adatokkal összefüggésben.
-
- A vételi szerződés megkötése
1. A vételi szerződés írásban vagy elektronikus táveszközökkel (e-mailben) köthető meg. Az írásbeli vételi szerződés a Vásárló személyes jelenléte esetében köthető meg közvetlenül az Eladó fél egyik üzletében. A vételi szerződés megkötésére azután kerülhet sor, hogy megegyeztek a vételi szerződés valamennyi lényeges jellemzőjéről, tehát a vétel tárgyról, az árról és a vételi ár megtérítésének módjáról.
- Az elektronikus táveszközökkel (e-mailben) megkötött szerződést, tehát a távszerződést a Vásárló elektronikus megrendelése alapján kötik meg (a Vásárló a megrendelés elküldésével egy javaslatot küld a vételi szerződésről), amelyet az Eladó fél megerősít (elfogadja a javaslatot).
3. Azzal, hogy a Vásárló elküldi a megrendelését, az Eladó fél pedig fogadja a megrendelést, létrejön a vételi szerződés. A megrendelés elfogadását az Eladó fél azonnal egy tájékoztató e-mail formájában igazolja a megadott e-mail címre. A tájékoztató e-mailben a Vásárló megtalálja az aktuális ÁSZF-et, valamint az Eladó fél Reklamációs szabályzatát. A Vásárlónak a megrendelés elküldése előtt lehetősége van ellenőrizni, illetve kijavítani azt.
4. A vételi szerződéssel az Eladó fél elkötelezi magát, hogy átadja a Vásárlónak a vétel tárgyát, és segít a Vásárlónak tulajdonjogot szerezni a tárgy felett. A Vásárló elkötelezi magát, hogy átveszi a vétel tárgyát, és kifizeti az Eladó félnek a vételárat. Az Eladó fél fenntartja a tulajdonjogát, ezért a Vásárló csak a teljes vételár kifizetése után válik tulajdonossá. Az Eladó fél akkor teljesíti a tárgy átadásának kötelezettségét, ha a Vásárló lehetővé teszi a rakomány átvételét a teljesítés helyén, és erről időben értesíti az Eladó felet. Amennyiben az Eladó félnek a tárgyat el kell küldenie, akkor a tárgyat a Vásárlónak – vállalkozónak a fuvarozás céljából az első szállítónak átadva adja át, és lehetővé teszi, hogy a Vásárló a szállítási szerződés alapján érvényesítse követeléseit a szállítóval szemben, a Vásárlónak – fogyasztónak pedig akkor adja át, amikor a szállító átadja a tárgyat a Vásárlónak. Az Eladó fél a vétel tárgyát a megegyezett mennyiségben, minőségben és kiszerelésben adja át. Amennyiben nem egyeztek meg, hogy milyen formában kell becsomagolni a tárgyat, az Eladó fél a tárgyat a megszokott módon csomagolja be; amennyiben nincs ilyen mód, akkor a tárgy megőrzésére és védelmére szolgáló módon kell becsomagolni. Ugyanilyen módon gondoskodik az Eladó fél a tárgy szállításáról is.
IV. Árak és fizetési feltételek
- A Vásárló a megrendelés időpontjában érvényes áron kapja meg a terméket. A Vásárló – fogyasztó a megrendelés végrehajtása előtt megismerkedhet a teljes árral, beleértve az ÁFA-t és minden más költséget (újrafeldolgozási díjat és hasonlókat) is. Ezt az árat az Eladó fél feltünteti a megrendelésben és az áru megrendelésének jóváhagyását igazoló üzenetben is. A Vásárló – fogyasztó a megrendelés végrehajtása előtt megismerkedhet a tényekkel, hogy a kínálat vagy az ár meddig marad érvényben.
- Az Eladó fél a következő fizetési feltételeket fogadja el:
-
- készpénzben való fizetés, amennyiben az árut egy átvételi ponton veszi át,
-
- előrefizetés banki átutalással,
- bankkártyás fizetés
-
- utánvétellel az áru kézbesítésekor (a készpénz a szállító ügyfelétől kerül átvételre),
- Az áru az átvételig és a teljes kifizetésig az Eladó fél tulajdonát képezi, azonban az áru átvételével a károkért való felelősség átszáll a Vásárlóra. A Vásárló számlázási adatait a megrendelés elküldése után nem lehet visszamenőleg módosítani.
-
-
- Szállítási feltételek
-
Az áru szállítási feltételei a szerződésben megadott határidőn belül a következők:
- megrendelés ellenőrzése
- szabad raktárkészletek a megrendelt áruból az elektronikus megrendelés szerinti mennyiségben
- áru megrendelése a beszállítótól, amennyiben az áru nincs a raktáron, és annak kézbesítése a naureus.hu weboldalon feltüntetett információk alapján
- adott esetben a pénz átutalása a megegyezett módon az üzemeltető számlájára
Lehetséges szállítási módok Magyarország területén:
- Áru kézbesítése a megadott címre utánvétellel. Az árut futárszolgálattal küldjük, utánvétellel. A futárszolgálat munkanapokon 48 órán belül kézbesíti a csomagot az áru kiszállításától számítva.
- Áru kézbesítése a megadott címre, utánvétel nélkül. Az árut ugyanolyan feltételek mellett kézbesítik, mint utánvétel esetén azzal a különbséggel, hogy a Vásárló megegyezik az Eladó féllel az egyéni fizetési módról. A Vásárló köteles harmadik személytől (az Eladó fél logisztikai partnerétől) átvenni az árut, aki futár közvetítésével szállítja ki az árut. Az Eladó fél mint adós egyetért a kötelezettség ilyen módon való teljesítésével a megrendelt áru kézbesítésére.
- Egyéb mód az Eladó féllel való megegyezés alapján.
Áru tömegének korlátozása
Abban az esetben, ha a megrendelésben lévő egyik áru vagy több darab áru meghaladja az 50 kg-t, csak személyes átvételre van lehetőség az Eladó fél székhelyén.
Teljesítés helyszíne
Az Eladó fél a megrendelt áru átadásával teljesíti szállítási kötelezettségét a Vásárlónak, a megállapodás szerinti helyszínen, illetve abban a pillanatban, amikor átadja az árut a futárszolgálatnak (szállító cégnek), hogy kézbesítse az árut a megállapodás szerinti helyszínre. Ebben a pillanatban a felelősség minden kárért átszáll a Vásárlóra (véletlen megsemmisülés és véletlen romlás).
Áru szállítási költségei, szállítási díj
Az Eladó fél a termék árához szállítási díjat számolhat fel, amennyiben a vásárlás értéke nem haladja meg a megadott mennyiséget. A szállítási díj magasságát és határát a megrendelésben adják meg. Az Eladó fél a személyes átvétel esetén az üzemeltető átvételi pontján nem számol fel szállítási díjat. A Vásárló fél az áruval együtt kapja meg a nyugtát (számlát) és a használati útmutatót. Minden feltüntetett ár tartalmazza az ÁFÁ-t is.
VI. Elállás a szerződéstől
- Vásárló mint Fogyasztó elállása a szerződéstől
A hatályos törvények értelmében a Vásárlónak az áru átvételétől vagy a szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződés megkötésétől számítva 14 naptári napon át jogában áll indoklás nélkül elállni az ilyen módon kötött szerződéstől, miközben elengedhetetlen, hogy a megadott határidőig a Vásárló egy levelet küldjön az Eladó félnek a szerződéstől való elállásról. A Vásárlónak jogában áll elállni a szerződéstől abban az esetben is, ha az interneten keresztül vásárolt árut az Eladó fél átvételi pontján vette át személyesen. Az iránymutatást a fogyasztó joggyakorlásáról a vételi szerződéstől való elállás esetében az elálláshoz szükséges űrlappal együtt a: https://www.naureus.hu/vasarlasi-feltetelek weboldalon tudja megtekinteni.
Az elállást és a terméket a következő címre küldje el: Naureus, s. r. o., Vajanského 14, 034 01 Ružomberok. A fogyasztó, amennyiben szeretne élni ezen jogával, köteles a szerződéstől való írásbeli elállást személyesen kézbesíteni legkésőbb a megadott határidő utolsó napján az Eladó fél kapcsolattartási címére vagy postai úton feladni legkésőbb a megadott határidő utolsó napján a kapcsolat céljára megadott címre. A fogyasztó köteles a szerződéstől való elállás bejelentése után elküldeni vagy személyesen elvinni azon szerződés tárgyát, amelytől elállt, az összes dokumentummal együtt - például az eredeti számlával, használati útmutatóval és más, a termékkel kapcsolatos dokumentummal együtt, amelyet az áruval együtt kapott meg, legfeljebb 14 napon belül az elállás napjától számítva. A termék visszaküldésének terhét a Fogyasztó állja. A visszaküldött termék árát a Vásárló – fogyasztó legkésőbb 14 nappal a vételi szerződéstől való elállás bejelentése után kapja meg.
- Azon esetek kivételével, amikor a szerződéstől való elállás kifejezetten megállapodás alapján születik, a Fogyasztó nem állhat el a szerződéstől:
-
- a szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződéstől, amennyiben a szolgáltatás nyújtása már megkezdődött a Fogyasztó kifejezett egyetértésével és a Fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy ezzel a beleegyezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát a teljes szolgáltatás nyújtása után, és amennyiben a szolgáltatás nyújtása már megtörtént,
-
- olyan áru vagy szolgáltatásnyújtás vételi szerződésétől, amelyek ára a pénzügyi piaci árak mozgásától függ, amelyet az Eladó fél nem tud befolyásolni, és amelyre a szerződéstől való elállás határidejéig kerülhet sor,
-
- olyan áru eladása esetében, amelyet a Fogyasztó személyes követelményei alapján készítettek, a méretre készült termékek esetében, vagy pedig a kizárólag egy Fogyasztó számára személyesen készült termékek esetében,
-
- olyan termék eladása esetén, amelynek értéke gyorsan csökken vagy romlandó,
-
- olyan termék eladása esetén, amelyet védőcsomagolásba zártak, és amelyet nem lehet visszaküldeni egészségvédelmi vagy higiéniai okok miatt, és amelynek a védőcsomagolása a szállítás után megsérült,
-
- olyan termék eladása esetén, amely jellegéből adódóan elválaszthatatlanul keveredhet más árukkal a szállítás után,
- Vásárló mint Vállalkozó elállása a szerződéstől
Abban az esetben, ha a Vásárló vállalkozó, az Eladó fél kínálhat a Vásárlónak pótelállást a vételi szerződéstől a visszaküldött termék állapotától, az elveszett garanciától és az aktuális árától függően. A termék állapotát az Eladó fél ítéli meg. Amennyiben nem sikerül mindkét fél számára elfogadható feltételekben megegyezniük, az Eladó fél terhére visszaküldik az árut. Az Eladó félnek jogában áll kiszámlázni a Vásárlónak az esetlegesen keletkező további díjakat.
VII. Hibákért való felelősség és garancia
- Az áru garanciális feltételeit az Eladó fél Reklamációs szabályzata és Magyarország hatályos jogszabályi előírásai rendezik. Garancialevélként a vásárlást igazoló dokumentum szolgál.
VIII. Viták alternatív rendezése
- A Vásárlónak jogában áll helyesbítési kérelemmel fordulni az Eladó félhez (e-mailben az info@naureus.hu címre), amennyiben nem elégedett a móddal, ahogy az Eladó fél a reklamációt elrendezte, vagy amennyiben az a benyomása, hogy az Eladó fél megsértette a jogait. Amennyiben az Eladó fél ezt a kérelmet elutasítja vagy nem válaszol rá az elküldéstől számítva 30 napon belül, a Vásárlónak – fogyasztónak jogában áll alternatív vitarendezési javaslatot benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezetnek (továbbiakban csak „AVR“) a hatályos jogszabályokkal összhangban. AVR-nek a hatályos jogszabályokban meghatározott szervezetek és illetékes jogi személyek minősülnek. A javaslatot a Vásárló – fogyasztó a hatályos jogszabályi rendelkezések szerint adhatja be. Az AVR szervezetek listáját megtalálja a Magyar Nemzeti Bank weboldalán (www.mnb.hu). A Fogyasztó panaszát az Online Vitarendezés Platformon is benyújthatja, amelyet online a http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm weboldalon talál meg. Az alternatív vitarendezést csak az a Fogyasztó – természetes személy veheti igénybe, aki fogyasztói szerződése megkötése és teljesítése során nem vállalkozói tevékenysége, foglalkozása vagy szakmája keretein belül jár el. Az alternatív vitarendezés csak a Fogyasztó és az Eladó fél közötti vitákat érinti, amelyek a fogyasztói szerződésből fakadnak vagy a fogyasztói szerződéssel állnak összefüggésben. Az alternatív vitarendezés csak a távollévő felek között kötött szerződéseket érinti. Az alternatív vitarendezés nem érinti azokat a vitákat, ahol a vita tárgyának értéke nem haladja meg a 20 eurós összeget. Az AVR szervezet felkérheti a fogyasztót, hogy térítse meg az alternatív vitarendezés megkezdéséhez szükséges díjat, amely legfeljebb 5 euró lehet (ÁFÁ-val együtt).
IX. Záró rendelkezések
- A Vásárló tudomásul veszi és egyetért azzal, hogy az Eladó fél és a Vásárló közti jogokat és kötelezettségeket ezen ÁSZF, az Eladó fél Reklamációs szabályzata és az ide vonatkozó hatályos jogszabályi rendelkezések szabályozzák.
- A Vásárló a megrendelés elküldésével megerősíti, hogy ezen ÁSZF-t és az Eladó fél reklamációs szabályzatát elolvasta, megismerkedett azok tartalmával és teljes terjedelmükben egyetért velük.
Felügyeleti szerv:
Zsolna kerületi Fogyasztóvédelmi hatóság
Predmestská 71, P.O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
Tel. sz.: 041/7632 130, 041/7632 139
Fax sz.: 041/7632 139
e-mail: za@soi.sk
A Naureus s.r.o ezen általános vásárlási feltételei 2018.03.26-től érvényesek a Naureus.hu weboldal esetében